Sebuah Piala Seekor Kambing Full Movie

Sinopsis Sebuah Piala Seekor Kambing
Telefilem ini mengisahkan tentang usaha seorang penggawa muda, iaitu Penggawa Nawi yang baru dilantik ke jawatan itu untuk menyatukan orang-orang muda di kampong Pantai Cherang Nipah dan kampung Bendang Kweng yang sering bergaduh melalui perlawanan bola sepak.

Usaha murninya mendapat sokongan anak muda dan mereka bersedia berlatih untuk pertandingan yang menyediakan seekor kambing sebagai hadiahnya. Walau bagaimanapun keinginan untuk menunjuk kekuatan dan kemenangan dalam pertandingan itu serta perasaan dendam sebelum itu menyebabkan beberapa pemain menggunakan pendekatan yang salah seperti bomoh.

Bukan itu sahaja, para penyokong mereka juga membuat tindakan yang salah, sehingga sanggup menggunakan rasuah. Namun di sebalik saingan pertandingan itu, siapa menyangka wujud pula hubungan kasih antara anak muda di dua kampung yang bertanding tersebut. Ini yang terjadi kepada Jani dan Shimah. Sungguhpun drama ini mengangkat sukan bolasepak sebagai isu utamanya, tetapi penonjolan beberapa isu kemasyarakatan menjadikan drama ini lebih menarik.

Pelakon Sebuah Piala Seekor Kambing
Syed Aiman (Jani), Miera Amnas (Shima), Khusairi Chua (Dollah Jin), Isey Fazlisham (Hasyim), Kamarol Hj. Yusuf (Penghulu Din), Sabri Yunus (Penghulu Che Kah)

Tonton online:
klik sini


1 comment:

*site temporarily under maintenance. external links might not work

nrelate