Zombie Kampung Pisang Full Movie (2007)


Sinopsis Zombi Kampung Pisang
Ketenteraman dan kedamaian Kampung Pisang tiba-tiba bertukar menjadi kecoh dan huru-hara pada suatu malam.

Kekecohan bermula dengan kematian mengejut Pak Abu, Bilal kampung tersebut yang terjatuh daripada basikalnya semasa pulang ke rumah. Tiga pemuda kampung yang sedang melepak di tepi jalan telah menyaksikan kejadian itu lalu mengusung mayat Pak Abu pulang ke rumahnya. Mereka bertiga memaklumkan kepada Pak Jabit, Ketua Kampung.

Pak Jabit datang menziarah, namun beliau juga tak semena–mena meninggal dunia semasa sedang memeriksa mayat Pak Abu. Keadaan menjadi bertambah gawat. Ketika ketiga-tiga pemuda tersebut berbincang mengenai kejadian yang menimpa, jeritan dari atas rumah mengejutkan mereka. Cikgu Munah dan Cikgu Maimun, anak-anak perempuan Pak Abu memberitahu yang kedua-dua mayat tadi telah hilang.

Kerantong dipalu, memecah keheningan Kampung Pisang pada malam itu. Orang kampung mula berkumpul di Dewan Orang Ramai. Ketika kekecohan itu, beberapa orang lagi rebah meninggal dunia.
Tiba-tiba bekalan eletrik terputus dan keadaan menjadi gelap. Mayat-mayat tersebut yang telah menjadi 'Zombie' mula menyerang orang-orang kampung. Pihak Polis dimaklumkan dan siasatan dijalankan. Keadaan menjadi bertambah gawat dan huru-hara apabila penduduk kampung bertempiaran lari ke sana sini untuk menyelamatkan diri daripada diserang oleh "Zombie-Zombie".
Apakah musibah dan apakah rahsia di sebalik segala kejadian ini?

Pelakon Zombie Kampung Pisang
Awie sebagai Hussein
Ezlynn sebagai Maimun
Soffi Jikan sebagai Sofi
AC Mizal sebagai Mat Karan
Que Haidar sebagai Deris
Hamid Gurkha sebagai Pak Mail
Nadia Mustafar sebagai Munah
Man Kadir sebagai Pak Jabit
Zami Ismail sebagai Pak Abu
Shy8 sebagai Usop
Mazlan Pet Pet sebagai Inspektor Cenehom
Loloq sebagai A. Kamsan

Tonton Online:
klik sini

1 comment:

  1. admin , tolong upload cite hantu kak limah balik rumah & hantu kak limah 2 husin , mon dan jin pakai toncet . Terima Kasih ^.^

    ReplyDelete

*site temporarily under maintenance. external links might not work

nrelate