Filem Taikun Full Movie


Tonton Online Filem Taikun Full Movie Download
Sinopsis Filem Taikun
Filem Taikun mengisahkan dua sahabat baik dikenali sebagai Tai (Angah) dan Kun (Along) yang mempunyai masalah dengan pihak berkuasa. Sifat mereka suka bergaduh dan mencuri menyebabkan mereka bertembung dengan ahli-ahli Geng Ros Hitam dan Tedung.

Disebabkan Tai dan Kun membelasah kedua-dua ahli geng dengan teruk, ketua Geng Pink, Manan dan ketua Geng Purple, Sarip merasa tertarik dengan kehebatan mereka berdua dan mengajak Tai dan Kun untuk menyertai geng mereka.

Sikap Tai dan Kun yang tamak menyebabkan mereka menerima pelawaan dua-dua geng tanpa pengetahuan ketua geng masing-masing.

Geng Pink dan Geng Purple pula adalah dua musuh ketat dan sering bergaduh. Mereka juga bersaing dalam perniagaan DVD cetak rompak. Kehadiran Tai dan Kun yang kelihatan hebat menyebabkan mereka mendedahkan segala kegiatan mereka dan mengharapkan pada Tai dan Kun untuk membantu mereka supaya menjadi lebih kaya.

Sejak itu, kehidupan Tai dan Kun dilimpahi kemewahan. Kesetiaan Tai dan Kun hanya terletak pada ganjaran wang sebagai habuan.

Namun, Geng Pink dan Geng Purple mula ditimpa masalah yang mana semua kegiatan mereka sering dihidu polis. Masing-masing mula menunding jari menuduh geng lain.

Tapi dalam diam, ada dalang yang membocorkan semuanya dan Tai dan Kun dituduh sebagai dalangnya namun Sarip dan Manan tidak percaya. Siapakah dalang sebenarnya? Apakah yang akan terjadi pada Tai dan Kun? Semuanya akan terjawab dalam filem 'Taikun'.

Pelakon Filem Taikun: Angah Raja Lawak (Tai), Along Raja Lawak (Kun), Afian Giman (Alex Yanz), Angah Raja Lawak (Sarip), Adey Shafrien, Haszmi Raja Lawak, Mikael Andre, Addy Rauf

Tonton Online: KLIK SINI
Download : KLIK SINI


8 comments:

  1. LoL...da kena delete....

    reupload plzz....~

    ReplyDelete
  2. adoii semalam ada lagi..nyesal x download

    ReplyDelete
  3. ala..upload bru blh x??

    ReplyDelete
  4. actually taikun tu polis ke ?
    tak paham la cter ni , lastly geng 2 pihak kena tangkap , tapi taikun kena tangkap . taikun tu gengster ke atau polis ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka dua org disuruh oleh polis untuk menangkap dua gengster.disebabkan itu lah pada saat akhir cerita itu mereka tidak di tangkap.this for nur asyiqin

      Delete

*site temporarily under maintenance. external links might not work

nrelate