Filem Pensil Full Movie


Tonton online full streaming filem Pensil.
Sinopsis Pensil :-
SMengisahkan seorang budak cacat dari segi fizikal setelah menghidap demam panas sewaktu berusia lapan bulan. Walaupun cacat, Badrul sayang ibunya. Badrul juga mempunyai nilai-nilai dan sikap menghormati orang-orang tua.

Dia juga taat kepada ajaran agama. Badrul terpaksa menjual keropok dan bubur untuk menyara ibu dan dirinya. Dia akan mengharungi pelbagai masalah kerana ada segelintir penduduk di kampung itu yang suka menghina dan mencacinya.

Ibunya kehilangan kakinya disebabkan oleh penyakit kencing manis. Badrul berhasrat untuk mengumpul duit secukupnya untuk membelikan ibunya kaki palsu. Badrul juga mempunyai kebolehan untuk melukis.

Mak Nek adalah teman baik Badrul yang juga merupakan neneknya. Mak Nek adalah tempat dimana Badrul akan mendapat kasih saying dan perhatian. Di kampung itu juga tinggal seorang yang sakit jiwa kerana telah didera oleh bapanya semasa kecil lagi, bernama Junid.

Junid diasuh dan akan mendapat nasihat dari Badrul. Kedua-dua yang dianggap “cacat” oleh masyarakat akan menjadi sahabat baik. Badrul akan memperkenalkan ajaran Islam yang sebenarnya kepada Junid.

Badrul yang tidak mementingkan kebendaan hanya mengharapkan kasih saying dari ibunya. Badrul akan meneruskan cita-citanya untuk menjadi seorang pelukis dan sekaligus membahagiakan ibunya.

Tajuk Filem: Pensil

Pengarah:M. Subash Abdullah

Penerbit: Genius Parade Sdn Bhd

Dipawagam: 12 Jun 2008

Pelakon Pensil :
M. Subash Abdullah
Maimon Mutalib
Ruminah Sidek
Khatijah tan
Jalil Hamid

Trailer:




Tonton Online:
KLIK SINI

3 comments:

  1. Assalamualaikum aklhirnya jumpa juga cerita pensil. Terima kasih kerana upload :)

    ReplyDelete
  2. kenapa video private??? please help me....

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak video terpaksa diprivatekan buat semantara waktu.nanti akan update link baru

      Delete

*site temporarily under maintenance. external links might not work

nrelate