Tahajud Cinta Episod 01 - 13 (akhir)


Tonton Online Full Episod Drama Tahajud Cinta
Sinopsis Tahajud Cinta , 
Cerita bermula dengan kisah mengenai  sahabat iaitu Citra Maisarah (lakonan Fazura), Seri (Fauziah Ghous) tidak dapat lari dari cinta dan kasih sayang.  Citra telah jatuh cinta dengan Azihan (lakonan Shah Jazle) seorang lelaki yang sangat berpegang teguh kepada agama. Emelda (Tiz Zaqyah kakak  kpd Citra )ada masalah  dengan suamnya (Heryanto) dan menghadapi keganasan rumahtangga. Emelda  sangat lemah untuk mengahadapi masalah tu.

Citra dan Seri pulang ke Malaysia dan  Citra berjanji kepada dirinya  untuk membela hak hak kaum wanita dari ditindas kaum lelaki.
Citra merupakan anak perempuan kepada pasangan suami isteri yang merupakan peneraju sebuah syarikat gergasi. Selama 5 tahun belajar di luar negara ibu bapa Citra sama sekali tidak mengetahui bahawa anaknya yang di hantar ke London untuk mengikuti kursus Perundangan Sivil sebenarnya telah berhijrah secara rahsia ke Jordan untuk mendalami jurusan Perundangan Syariah
Citra nak membukti jugak kepada keluarganya yang dia akan berjuang demi hak kaum wanita yang tertindas  di zaman sekarang ni.  Citra jugak nak memperjuangkan hak kakaknya yang ditindas oleh abang iparnya.
Manakala Seri yang telah jatuh cinta buat pertama kali  tapi dia telah berkorban untuk berkahwin dan menjadi isteri keempat  kepada  Ustaz Syauki (Eman Manan)yang alim tapi tewas dengan nafsu ni lakonan Eman Manan. Seri kena kawin sebab Ustaz tu membiayai pengajian dia di Jordan. Malangnya Seri menjadi mangsa deraan ustaz ni pulak.

Ustaz ni pulak bapa kepada Solahudin (Remy), Seri ada hati jugak dengan Solahudin tapi apa kan daya dia terpaksa lupakan Solahudin. Isteri yang lain jugak mencemburui Seri.   Fuh!! banyak konfilk betul cerita nih!
Dapatkah Citra dan Solahudin,  menyelamatkan Seri ( Fauziah Ghous) dari keganasan dan kezaliman ustaz Syauki.  Solahudin  tidak mahu  menjadi anak derhaka ( mungkin dia anak kepda Ustaz Syauki). Sampai bila Solahudin sanggup melihat ayahnya hidup dlm kemungkaran, menggunakan agama untuk kepentingan nafsu.




Tonton Online:

EP-01     EP-06   EP-11
EP-02     EP-07   EP-12
EP-03     EP-08   EP-13 (Akhir)
EP-04     EP-09
EP-05     EP-10


No comments:

Post a Comment

*site temporarily under maintenance. external links might not work

nrelate